supremum εκδόσεις

supremum εκδόσεις
Με σεβασμό στον Συγγραφέα ως βασικό και αναντικατάστατο κρίκο δημιουργίας ενός βιβλίου

Εισαγωγή στη Μαθηματική Ανάλυση. τόμος Α

Εισαγωγή στη Μαθηματική Ανάλυση. τόμος Α
Συναρτήσεις- Όρια- Συνέχεια

τόμος Β

τόμος Β
Γενικά Διαγωνίσματα Μαθηματικών

Γενικά Διαγωνίσματα Μαθηματικών

Γενικά Διαγωνίσματα Μαθηματικών
κυκλοφόρησε

«Δεν μπορώ να βρω ησυχία

που την ψυχή μου κτήμα έχει!

Δεν μπορώ στην ηρεμία!!

Διαρκώς να προχωράω πρέπει!!!»

Karl Marx....

.

Τρίτη 28 Μαΐου 2013

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ_ ΜΑΗΣ 2013_ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ_ ΘΕΜΑ Α-Β







Σχόλιο
Το θέμα Β1-Β2 απλό
Το ερώτημα Β3 άστοχο, άκαιρο και ύποπτο.
Αυτή τη φορά δε θα δώσουμε συγχαρητήρια στην επιτροπή γιατί το συγκεκριμένο ερώτημα: Δεν απαιτούσε μαθηματικές γνώσεις και δεν εξέταζε το βάθος γνώσης των μιγαδικών αριθμών, ούτε τη γεωμετρική τους υπόσταση ούτε και την αλγεβρική τους
Το συγκεκριμένο ερώτημα ήταν:  
Στα όρια του «εκτός ύλης»  _ η δοσμένη σχέση,  να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, είναι πολυώνυμο 3ου βαθμού στο σύνολο των μιγαδικών αριθμών  με μιγαδικούς συντελεστές, ( δεν το ξέρει αυτό η επιτροπή; Και βεβαίως το ξέρει_ μήπως γι αυτό το έβαλε)    εκτός ύλης όχι μόνο από την εξεταστέα ύλη των τωρινών εξετάσεων αλλά και από την ύλη των δεσμών _ 20 χρόνια πίσω…..

Ποια ήταν λοιπόν η αξία του;  Για ποιό λόγο,  ένα τέτοιο «φακιρικό» ερώτημα να πριμοδοτείται με 8 ολόκληρα μόρια; Ποιον παιδαγωγικό στόχο εξυπηρετούσε; _ Ένα ερώτημα του οποίου η « ταχυδακτυλουργική τεχνική» είναι εντελώς _ιησουίτικα_  απλοϊκή ακόμα και για μαθητές α’ λυκείου με απλές γνώσεις απόλυτων τιμών;_   
Τι ήθελε ακριβώς να πετύχει ο «ανώνυμος» ή μήπως πολύ συγκεκριμένα επώνυμος εξεταστής;      
Ο στόχος προφανής:
Να στερήσει από άξιους μαθητές το απόλυτο 100άρι και να τους «περιορίσει» στο 94-95  
Έτσι το απόλυτο άριστα έγινε αδύνατο για αυτούς που πραγματικά το αξίζουν.
Αντίθετα _  οι θιασώτες όλου του φετινού εγχειρήματος και οι εκπρόσωποι τους στην επιτροπή_   επέλεξαν, το απόλυτο άριστα,ή να το κατακτήσουν αξιόλογοι μαθητές με πολύ προχωρημένες αλγεβρίστικες ικανότητες (οπότε ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά!!!_ θα ήταν βέβαια χρήσιμο να μπορούσαμε να μάθουμε πόσοι τέτοιοι μαθητές υπήρξαν) ή   να το κάνουν «δώρο» _ μόνο σε όσους δεν το αξίζουν πραγματικά και απλά έτυχε οι μεγαλοαστοί γονείς τους ( κάτοικοι βορείων προαστίων ) _ με τους γνωστούς τους τρόπους_   να το καπαρώσουν για τους μοσχαναθρεμμένους γόνους τους.
_ βλέπεις μερικοί κομπλεξαρισμένοι δε αρκούνται μόνο στο να αγοράζουν με οποιοδήποτε τίμημα, το άριστα _ αλλά απαιτούν και να είναι και οι μοναδικοί που το «έχουν»

Δυστυχώς οι υπόγειες διαδρομές αποκαλύφθηκαν

Επίσης δεν ξεφεύγει της προσοχής, όλων όσων ασχολούνται και εμπλέκονται με τη διαδικασία των εξετάσεων, μερικές περίεργες «συμπτώσεις» 
Η εμμονή μερικών να θέτουν αυτούσια θέματα στις εξετάσεις από μέτρια περιοδικά του χώρου, τι ακριβώς δείχνει;
Φτώχια έμπνευσης; Επιβολή τρόπου σκέψης; Μονομέρεια; Και τελικά επιστημονική ανεπάρκεια;
Και οι πυρίμαχες εταιρείες τι κάνουν;
Με ευγενικές ανακοινώσεις και έναρξη «μπλαζέ» διαλόγων, θα λύσουν το πρόβλημα; Ένα πρόβλημα που έχει τις ρίζες του,  στον τρόπο με τον οποίο   οι ίδιες αυτές εταιρείες _ μέσα από τους δικούς τους,  αδιαφανείς,  διαγωνισμούς, διαχειρίζονται αντίστοιχα ζητήματα θεματοδότησης;


Πέρα και πάνω απ’ αυτά οι μαθητές μας, κατεβαίνουν στις εξετάσεις με ένα και μοναδικό στόχο: ανεξάρτητα από το «ποιος» βάζει τα θέματα και ανεξάρτητα από το «ποια» είναι τα θέματα

ΕΜΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΑ

Για αυτό κι Εμείς παρόλα αυτά συνεχίζουμε στην κορυφή

Έτη φωτός μακριά από τα συνοικιακά μπακάλικα και τους ευκατάστατους εισοδηματίες που μπορούν να πληρώνουν ιδιαίτερο σε όλα τα μαθήματα…
Πως τα πήγαν άραγε οι «συνταξιούχοι» ταβερνιάρηδες;

Ας κάνουν τώρα μια βόλτα στα στρογγυλά τραπέζια, επίλυσης ομοκυκλικών ασκήσεων, κι ας καταγράψουν τα 10άρια και τα 12- άρια τους _ αν τα πιάσουν κι αυτά_  

Ας πάρουν μια γεύση από πρώην «πετυχημένους», με μετάλλια πιστοποιημένους και με παράσημα φορτωμένους μέτριους…  τι γράψανε άραγε τα καμάρια;  

Και που είναι οι «μαϊμού» μαθηματικοί, θλιβεροί κι ανιστόρητοι,
που μέχρι το απόγευμα περίμεναν για να επεξεργαστούν τις λύσεις _
τις οποίες στη συνέχεια αντέγραφαν λάθος…από έγκυρα sites      

_ του θυμίζω ότι:  μπορείς πολλούς να τους κοροϊδεύεις για ένα μικρό χρονικό διάστημα, άλλους να τους κοροϊδέψεις για ένα μεγαλύτερο διάστημα, δεν μπορείς όμως να τους κοροϊδεύεις όλους για πάντα_   ήρθε η ώρα να πληρώσει αυτός και όσοι παρασύρθηκαν από έναν κομπογιαννίτη, το τίμημα της κομπλεξικής εμμονής του,  να παριστάνει κάτι που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ και που ΠΟΤΕ ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ

αυτοί λοιπόν όλοι εκεί


κι εμείς απέναντι

Οι δικοί μας ασυμβίβαστοι
Οι δικοί μας Γενναίοι, όχι ένας και δύο, αλλά  ΟΛΗ Η ΟΜΑΔΑ,  
μέσα από την ΟΜΑΔΑ, τη συλλογική προσπάθεια και με σκληρή κι επίπονη προετοιμασία, μεγαλούργησαν και επινόησαν_ ακόμα και μέσα στην τρίωρη δοκιμασία _ νέες τακτικές και λύσεις και έφτασαν και πάλι ψηλά, πολύ ψηλά…
ως το 95….
μπορεί να μας στέρησαν το 100άρι,
άλλα ακόμα κι έτσι η κραυγή εξακολουθεί «στεντόρεια και κατακλυσμική»

«εδώ τα μαθηματικά δεν είναι ποτέ δύσκολα»

NON MOLLARE MAI  

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ_ ΜΑΗΣ 2013_ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ_ ΘΕΜΑ Δ1-Δ2



Δημοσιεύουμε τις λύσεις με αντίστροφη σειρά γιατί δυστυχώς κυκλοφορούν εσφαλμένες «λύσεις» ακόμα και σε απλά θέματα όπως είναι το Δ1 και το Δ2   











Τρίτη 21 Μαΐου 2013

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ_ ΜΑΗΣ 2013_ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑ Δ
















το σχόλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας






Σχόλιο:

Θέματα πολύ υψηλού επιπέδου
Πλήρης κάλυψη της ύλης
Απαιτούσαν εξαντλητικό γράψιμο και ψυχραιμία
Για πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους
Για υποψηφίους που έχουν κατανοήσει την ύλη και των τριών τάξεων του Λυκείου και έχουν εξασκηθεί στο να παράγουν κατά τη διάρκεια της οποιασδήποτε εξέτασης 
Ο χρόνος οριακά επαρκούσε για την επιτυχή αντιμετώπιση όλων των θεμάτων,  χωρίς να αφήνει περιθώρια για να γίνει επανέλεγχος  

Συγχαρητήρια στην επιτροπή για την επιλογή των θεμάτων
( η μόνη ένσταση είναι για τα παιδιά που δε διάλεξαν το μάθημα αυτό και επέλεξαν άλλα μαθήματα στα οποία έπεσαν ευκολότερα θέματα….όμως τα παιδιά αυτά για αυτό επέλεξαν αυτά τα μαθήματα,  γιατί δεν μπορούσαν να τα καταφέρουν στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας. Για τη συζήτηση περί κλοπής μορίων από τους υποψηφίους που επέλεξαν το μάθημα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας ή της πριμοδότησης άλλων μαθημάτων _που ο χαρακτήρας τους _ ενισχύει την παπαγαλία…. Δεν θα σχολιάσω… όμως
Αυτό δεν αφορά το μάθημα των Μαθηματικών… ούτε είναι θέμα των Συναδέλφων Μαθηματικών που συμμετέχοντας σε μια επιτροπή θεματοδότησης,  έχουν _ και πολύ καλά κάνουν_  στο μυαλό τους : το πώς με ηθική, τόλμη και σεβασμό στους Μαθητές και τους καθηγητές τους θα εξυψώσουν την επιστήμη τους και πως θα ανεβάσουν το επίπεδο ακόμα ψηλότερα… άλλωστε κι οι μαθητές που επιλέγουν αυτό το μάθημα το κάνουν είτε επειδή έχουν έφεση στα μαθηματικά είτε επειδή δεν αντέχουν την παπαγαλία_ όλα τα παραπάνω έντεχνα χρησιμοποιούνται από μερικούς για να καλύψουν την επιστημονική ή την παιδαγωγική τους  ανεπάρκεια.)   

Δεν υπάρχει μαχόμενος συνάδελφος Μαθηματικός Καθηγητής _ όχι διευθυντής και σουλατσαδόρος,  ο οποίος να παλεύει ακούραστα μέσα στην τάξη όλη τη χρονιά _ αυτός ο ίδιος και όχι οι διάφοροι παρατρεχάμενοι «κλώνοι» του_ που να μη νοιώθει ικανοποίηση με τέτοιου είδους θέματα _ ανεξάρτητα αν οι μαθητές του τα κατάφεραν ή όχι
ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ  και έχουμε πιθανότητες να τα καταφέρουμε στο Μέλλον _ 
τα ίδια ισχύουν και για τους μαθητές μας που δεν τα κατάφεραν _   

Παιδιά το κεφάλι ψηλά

Εκεί είναι ο πήχης ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΨΗΛΑ
και είναι για μας

Απαιτείστε από τον εαυτό σας τα μέγιστα

Ψάξτε κι απαιτείστε και από τους καθηγητές σας τα μέγιστα


Αυτά τα δύσκολα θέματα ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΑΣ
  
Κι όπως έλεγε ο Μπρεχτ

«Αν μείνουνε τα πράγματα όπως είναι είσαστε χαμένοι !!
Φίλος σας είναι η ΑΛΛΑΓΗ!
Η ΑΝΤΙΦΑΣΗ  είναι σύμμαχός σας!.
Αυτό που έχετε , απαρνηθείτε το!
Και ΠΑΡΤΕ
Αυτό που σας ΑΡΝΙΟΥΝΤΑΙ !!!…»




( Με αφορμή τα θέματα της ΟΕΦΕ 2013 μερικοί συνάδελφοι φροντιστές, άσκησαν κριτική στα θέματα, που τελικά επελέγησαν, ως προς την έκταση και την πιθανή τους δυσκολία… τα γεγονότα που ακολούθησαν,  δείχνουν ότι αν δεν προετοιμάζουμε τους μαθητές μας σε πολύ ανεβασμένου επιπέδου διαγωνίσματα,  δεν θα μπορούν να αντιμετωπίσουν τέτοιου είδους θέματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.)



Συγχαρητήρια στους μαθητές που αρίστευσαν σε τέτοιου είδους θέματα

Συγχαρητήρια και στους μαθητές μου _ που με τα απίστευτα 100 άρια τους_ για μία ακόμα χρονιά αποδεικνύουν ότι « εδώ τα μαθηματικά δεν είναι ποτέ δύσκολα»
Συνεχίζουμε για τη «μητέρα όλων των μαχών»

Non Mollare Mai  

ΑΠΟΦΑΣΗ

Χρειάζονται πολλά τον κόσμο για να αλλάξεις!!
Οργή και επιμονή!!
Γνώση και Αγανάκτηση!!
Γρήγορη απόφαση!
Στόχαση βαθιά!!
Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πως την πραγματικότητα να αλλάξουμε!!
ΜΠΕΡΤΟΛΝΤ ΜΠΡΕΧΤ