supremum εκδόσεις

supremum εκδόσεις
Με σεβασμό στον Συγγραφέα ως βασικό και αναντικατάστατο κρίκο δημιουργίας ενός βιβλίου

Εισαγωγή στη Μαθηματική Ανάλυση. τόμος Α

Εισαγωγή στη Μαθηματική Ανάλυση. τόμος Α
Συναρτήσεις- Όρια- Συνέχεια

τόμος Β

τόμος Β
Γενικά Διαγωνίσματα Μαθηματικών

Γενικά Διαγωνίσματα Μαθηματικών

Γενικά Διαγωνίσματα Μαθηματικών
κυκλοφόρησε

«Δεν μπορώ να βρω ησυχία

που την ψυχή μου κτήμα έχει!

Δεν μπορώ στην ηρεμία!!

Διαρκώς να προχωράω πρέπει!!!»

Karl Marx....

.

Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2018

Τα Μαθηματικά είναι εδώ.....εδώ είναι το ταξίδι...






Μια ακόμα φορά μια αψυχολόγητη απόφαση;;;


Είναι θέμα παιδείας και ασχετοσύνης;
Είναι θέμα απλά άγνοιας κινδύνου;
Είναι συντεταγμένη απόφασης στα πλαίσια ενός ιδιότυπου κι αόρατου «ψεκασμού»;;;  


Ενώ
Σε όλον τον Κόσμο τα Μαθηματικά αποτελούν το κριτήριο επιλογής για όλες τις Πανεπιστημιακές Σχολές και Ιδιαίτερα τις Ιατρικές Σχολές_ εδώ και τρία χρόνια παρατηρείται το παράδοξο: πολύ έξυπνοι μαθητές, με κλίση στα Μαθηματικά να ΜΗΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ τελικά το μάθημα των Μαθηματικών, λόγω της μεγάλης έκτασης και εμβάθυνσης που απαιτεί και λόγω του ότι τα θέματα μας, διαρκώς εξελίσσονται και ΔΕΝ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ, 
Δηλαδή το Επίπεδο διαρκώς ανεβαίνει....
οπότε για τους αυριανούς Γιατρούς μας, 
κριτήριο επιλογής τους, αποτελεί πλέον, το κατά τ' άλλα ενδιαφέρον και χρήσιμο, μάθημα της Έκθεσης 
και όχι  βέβαια τα Μαθηματικά!!

Κι όμως δεν είναι μόνο αυτό!!!!

Όσοι από τους καλούς μαθητές με μυαλό και ταλέντο,  δεν κατάφερναν να εισαχθούν στην Ιατρική, είχαν μέχρι το 2015,  κι αυτοί μια δεύτερη ευκαιρία 
να εισαχθούν στις Πολυτεχνικές Σχολές….

Αλλά και οι Σχολές αυτές με τη σειρά τους,  είχαν μια ευκαιρία να επιλέγουν τους αυριανούς τους φοιτητές τους,  από την  δεξαμενή των 17.000-18.500 μορίων κι όχι όπως συμβαίνει τώρα από τις 13.000-16.000 μόρια!!!!!
Αποτέλεσμα
Και το επίπεδο των Ιατρικών Σχολών να πέφτει!!!!
Αλλά και το επίπεδο των Πολυτεχνικών Σχολών να πέφτει

Δε μιλάμε για το επίπεδο των Μαθηματικών Σχολών....

που έχει προσγειωθεί στα 10.500 μόρια!!!!

Κίνηση ματ δηλαδή….
Με μια κίνηση ολική υποβάθμιση
Υπεύθυνοι τότε, γραμματείς στο Υπουργείο ήταν δύο εξαίρετοι(!!!!;;;;;) Μαθηματικοί!!!

Τότε δε μίλησε κανείς

Ήταν απλά θέμα καθηγητών _ όπως μου είχε πει κι ο αμίμητος συνδικαλιστής, στα σεμινάρια Διδακτικής της ΟΕΦΕ το 2105!!!! στη Θεσσαλονίκη,  όταν τόλμησα να του θέσω το εντελώς "απαρχαιωμένο θέμα"
της υποβάθμισης της Μαθηματικής Παιδείας _ σε αντίθεση με τα πολύ προχωρημένα θέματα που απασχολούσαν την ηγεσία του κλάδου: τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης τύπου Ι και ΙΙ και τα σεμινάρια σε κομμώτριες…. :

-Πως κάνεις έτσι;;;;  το θέμα είναι απλό: 
αντί να προσλάβεις έναν Μαθηματικό προσλαμβάνεις έναν Φυσικό!!!!

Κι όμως δε μίλησε κανείς…..


Κι όσοι υποτίθεται υπεύθυνοι,  φωνασκούν  το κάνουν μόνο και μόνο γιατί  υποβόσκει το βαθύ_ προσωπικό τους_  ερώτημα:

-Γιατί αυτοί κι όχι εμείς;;;

Είναι θέμα στελέχωσης του Π.Ι.;;;;;;;

Παρακαλούν για μια συμμετοχή, 
για μια θέση πίσω από κλειστά γραφεία;

ενώ τη Θέση του ο καθένας την κερδίζει με την Ιστορία του και την Πορεία του,
με το Επιστημονικό του έργο 
και το αποτύπωμα του

ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ 

ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ

Από τον αριθμό των Νέων Επιστημόνων που έχει αναδείξει
κατά τη διάρκεια της επιστημονικής και καθηγητικής του πορείας 
κι όχι από τον αριθμό των υποτακτικών που έχει προσλάβει

Και τη θέση αυτήν_ το κάθε σωματείο_  την κατακτά πρώτα και κύρια στη συνείδηση των μελών του, και το κάθε στέλεχός του πρώτα απέναντι
στους Συναδέλφους του και στην συνέχεια στη συνείδηση ολόκληρης της Κοινωνίας

Όταν οι θέσεις μοιράζονται «εξ οφίτσιο»
Όταν οι έδρες κερδίζονται με αγορασμένες εργασίες από το εξωτερικό
Όταν η επιστημονική ανεπάρκεια καλύπτεται με μεταγραφές από καθηγητές του πρώην ανατολικού μπλόκ
Όταν η αντιγραφή και η συρραφή θερίζουν

Καταντάς ανυπόληπτος και αφήνεις το πεδίο ελεύθερο να δρουν οι αμαθείς και οι ανιστόρητοι,όλοι αυτοί οι τυχάρπαστοι,  που βρέθηκαν εκεί σαν μια φάρσα της Ιστορίας για να καταστρέψουν κάθε ελπίδα και να ξεπουλήσουν κάθε ιδέα που στηρίχτηκε στην Απελευθέρωση του Ανθρώπου μέσα από τη Γνώση:

Οι εχθροί της Αριστείας και οι ιθύνοντες της μακάριας βαρεμάρας    
Θαμώνες και πατρόνες των παρατάξεων παντός είδους και απόχρωσης



Κι όσοι ιδιαιτεράδες ψέλλισαν κάτι….  Στο όνομα της Ιστορίας των Μαθηματικών….
Και της θρησκόληπτης προσήλωσης τους σε τακτικές επετηρίδας και κατάληψης θέσεων.... 


ήταν μόνο και μόνο,  μέχρι να βρούν τα ίσια τους…. 
και να αρχίσουν να ψαρεύουν  ανίδεους από το Δημοτικό σχολείο για να ισοφαρίσουν τη χασούρα!!!!!

Ουσιαστική παρέμβαση για την υποβάθμιση της Μαθηματικής Παιδείας και όλης τελικά της Εκπαιδευτικής διαδικασίας  δεν υπήρξε!!   

Κι έτσι φτάσαμε στο σήμερα
τώρα,  με την απόφαση: 
για την απαξίωση της Άλγεβρας
Δηλαδή της Τριγωνομετρίας_
Φανταστείτε τριγωνομετρική μορφή μιγαδικού στο α εξάμηνο των Πολυτεχνικών και Φυσικομαθηματικών Σχολών

Της Εκθετικής και Λογαριθμικής Συνάρτησης
_ φανταστείτε την εκθετική μορφή μιγαδικών....

Της Θεωρίας Πολυωνύμων.....


Την κατάργηση του Μαθήματος της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων που αποτελούν εργαλεία μελέτης πλέον ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ακόμα και στις Σχολές των Ανθρωπιστικών Σπουδών

Και την Άρνηση της Γεωμετρίας
Που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη μείωση παραγωγής Μαθηματικών Ταλέντων _ δείτε τα αποτελέσματα που είχε η κατάργηση της,  στην Αμερική τη δεκαετία του 60,  όταν παρατηρήθηκε κατακόρυφη πτώση στην εμφάνιση μαθηματικών ταλέντων και αναγκάστηκαν να την  επαναφέρουν εσπευσμένα _  

Και τώρα τα ιερατεία χύνουν πάλι, κροκοδείλια δάκρυα

Είναι αργά ;;;;;

Όχι!!! Βέβαια!!!

Οι Μαθηματικοί ξέρουμε ότι όσο υπάρχουν μαθητές τα Μαθηματικά θα αποτελούν το θεμέλιο πάνω στο οποίο θα εδράζονται όλες οι Επιστήμες κι
οι Δάσκαλοι των Μαθηματικών
Οι Μαθηματικοί θα εξακολουθούμε να ουρλιάζουμε μέσα στις τάξεις:  
·      Αν σας ενδιαφέρει να λάβετε όλα εκείνα τα μαθηματικά εφόδια που θα δημιουργήσουν μια στέρεη βάση πάνω στην οποία θα εδράσει η οποιαδήποτε προπτυχιακή αλλά και μεταπτυχιακή σας μόρφωση,
·      Αν θέλετε να επενδύσετε στην Επιστημονική γνώση κι όχι στην αποστήθιση
·      Αν ενδιαφέρεστε να εμβαθύνετε στην αναζήτηση των γιατί κι όχι στην τεχνική επίλυσης συντεταγμένων ασκήσεων με ημερομηνία λήξης
·      Αν θέλετε να κατανοείτε, να μαθαίνετε να χειρίζεστε και να χρησιμοποιείτε όλες τις μαθηματικές προτάσεις της Άλγεβρας, της Γεωμετρίας και της Ανάλυσης 

Τότε εδώ είναι το ταξίδι
Γιατί για μας ….
·      Τα Μαθηματικά είναι το εργαλείο αποκρυπτογράφησης του Κόσμου
·      Τα Μαθηματικά είναι η φειδωλή, μα και ταυτόχρονα αυστηρή περιγραφή του μεγαλείου της εξέλιξης
·      Τα Μαθηματικά, με τη γενναιοδωρία τους και την απλότητα τους, αποτελούν τη συνισταμένη Υπέρβαση της καθεστηκυίας τάξης
·      Τα Μαθηματικά είναι η ακλόνητη σταθερά, πάνω στην οποία στηρίζεται η τέχνη  της επίλυσης προβλημάτων με σεβασμό στους περιορισμούς και τους ανυπέρβλητους Μαθηματικούς και Φυσικούς νόμους
·      Τα Μαθηματικά, χρησιμοποιώντας την κατάλληλη αλλαγή μεταβλητής, μπορούν να μετατρέπουν ανυπέρβλητα φαινομενικά εμπόδια, σε απλά ολοκληρώματα  δίνοντας  σινιάλο εκπλήρωσης, απογείωσης αλλά και πολλαπλασιασμού των δυνατοτήτων μαθητών και καθηγητών
·      Τα Μαθηματικά, ως σταθερό σημείο αναφοράς, όλων των επιστημών,  αποκαλύπτουν με την επιβεβλημένη φορές φορές, πολυπλοκότητα τους, αλλά και με την στεντόρεια και κρυστάλλινη καθαρότητα τους,  όλα  «τ’ άδεια πουκάμισα και τα κούφια προσωπεία»

Εμείς .... εκεί στην πρώτη γραμμή πάντα!!! 



4 σχόλια:

Βασίλης είπε...

«Τα πάντα στη φύση διαμορφώθηκαν με βάση τη σφαίρα, τον κώνο και τον κύλινδρο. Αν μάθουμε να βασίζουμε τη ζωγραφική μας πάνω σ’ αυτά τα απλά σχήματα θα μπορέσουμε να πετύχουμε τα πάντα»
Πωλ Σεζάν
Αφορμή για την παρέμβαση μας αποτελεί η συζητούμενη αναγγελία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων («Μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων και αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των μαθητών του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2018 – 2019, ημερομηνίας 11-10-18») ότι θα καταργηθούν οι προαγωγικές εξετάσεις στα μαθηματικά για τις τάξεις Α΄ και Β΄ Λυκείου. Η σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου αναφέρει επίσης ότι οι αλλαγές θα νομοθετηθούν με νέο ΠΔ.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η γεωμετρία εδώ και χρόνια έχει παραγκωνιστεί, με πολλαπλά ολέθρια αποτελέσματα, ο καθένας καταλαβαίνει ότι το υπό σκέψη νέο μέτρο, εάν εφαρμοστεί, θα καταβαραθρώσει ακόμα περισσότερο τις μαθηματικές δεξιότητες και την κατανόηση των μαθητών. Αν και τα παραπάνω, πιστεύουμε αυτονόητα, έχουν επισημανθεί από πιο αρμόδιους συναδέλφους της Μέσης Εκπαίδευσης, επιθυμούμε, συνηγορώντας, να καταθέσουμε την εμπειρία μας ως λειτουργοί της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Περίπου την τελευταία εικοσαετία παρατηρούμε σταθερά το όλο και χειρότερο βασικό μαθηματικό και γλωσσικό επίπεδο των πρωτοετών φοιτητών. Η παραπάνω εικόνα προσιδιάζει με τις όλο και ισχνότερες επιδόσεις των 15χρονων μαθητών της χώρας σε διεθνές επίπεδο, όπως το πρόγραμμα PISA,όπου η Ελλάδα κατατάσσεται σταθερά κάτω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ, και συγκεκριμένα στις τελευταίες θέσεις και με φθίνουσα πορεία από το 2000 και μετέπειτα. Σκοπός μας δεν είναι, ούτε και μπορούμε, να κατηγορήσουμε τους μαθητές, αλλά πειθόμαστε εκ των αποτελεσμάτων ότι η Μέση Εκπαίδευση νοσεί βαθύτατα.
Θέλουμε λοιπόν να υπερασπιστούμε με έμφαση την αναγκαιότητα της διατήρησης των εξετάσεων των μαθηματικών στις τάξεις της Μέσης Εκπαίδευσης προκειμένου να μην παραλαμβάνουμε φοιτητές εντελώς αγεωμέτρητους (ειδικά δε, εάν καταργηθούν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις), των οποίων η εισαγωγή σε σχολές μηχανικών έχει αλυσιδωτά αποτελέσματα, όπως την ραγδαία υποβάθμιση του προγράμματος σπουδών και των απαιτήσεών του, καθώς και την αύξηση του χρόνου φοίτησης. Βλέποντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι σημερινοί φοιτητές του τμήματος μας στην κατανόηση του απαιτητικού, όσον αφορά τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, προγράμματος σπουδών, και δεδομένου ότι είναι μαθητές οι οποίοι έχουν εξεταστεί κάποτε στα Μαθηματικά και έχουν περάσει την διαδικασία των Πανελλαδικών, αναρωτιόμαστε τι θα πρέπει να περιμένουμε από όσους δεν χρειάστηκε να λύσουν ποτέ μια άσκηση.
Κύριε Υπουργέ, ελπίζουμε ότι θα ακούσετε την γνώμη των ανθρώπων που παραλαμβάνουν τους αποφοίτους της Μέσης Εκπαίδευσης για να τους διδάξουν τις επιστήμες μηχανικού, και ότι θα θελήσετε να αφουγκραστείτε την συλλογική μας εμπειρία, που εξάλλου είναι καθολική. Ενδεχομένως, ανακαλώντας την δική σας διδακτική εμπειρία, μπορείτε και εσείς να την συμμεριστείτε. Μια προσπάθεια ανάταξης θα ήταν ίσως η επιστροφή του μαθήματος της γεωμετρίας στην ύλη του Γυμνασίου-Λυκείου, θέμα για το οποίο το ΙΕΠ μπορεί να διοργανώσει μία ευρύτερη συζήτηση/ημερίδα, στην οποία ευχαρίστως θα συμμετείχαμε. Ας θυμίσουμε μόνο εδώ τα λόγια του Μπέρτραντ Ράσσελ στην Ιστορία του της Δυτικής Φιλοσοφίας: «Η Γεωμετρία, ειδικότερα, είναι ελληνική επινόηση, και χωρίς αυτήν, η νεότερη επιστήμη θα ήταν αδιανόητη».
Επικαλούμαστε την ιδιότητά σας ως φυσικού επιστήμονα, που δεν μπορεί παρά να έχει αγαπήσει τα μαθηματικά, αλλά και τονίζουμε την μεγάλη ευθύνη σας αν τυχόν υιοθετήσετε λανθασμένες αποφάσεις που θα στερήσουν από τους Έλληνες μαθητές όχι μόνο απαραίτητο εξοπλισμό αλλά και σπάνιες και υψηλές διανοητικές απολαύσεις και αρχές.
Με εκτίμηση,
Η Συνέλευση του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του τμήματος Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής, Σχολή Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2018

εδώ η πηγή

Βασίλης είπε...

Ομολογία Συνόδου Προέδρων των Τμημάτων Μαθηματικών : Εισάγονται υποψήφιοι σε Τμήματα Μαθηματικών με πολύ κακές επιδόσεις στα Μαθηματικά
Το σοβαρό πρόβλημα στη διδασκαλία των Μαθηματικών ξεκινά από την 5η και 6η τάξη Δημοτικού
Δημοσίευση: 28/11/2018

Σημαντικές διαπιστώσεις για το επίπεδο των μαθητών στο Δημοτικό-Λύκειο και στα τμήματα Μαθηματικών των ελληνικών ΑΕΙ, καταγράφονται στο πόρισμα της 1ης Συνόδου των Προέδρων των Τμημάτων Μαθηματικών των Ελληνικών Πανεπιστημίων, που πραγματοποιήθηκε στο ΑΠΘ.
Ειδικότερα , στο πόρισμα της Συνόδου διατυπώνονται οι ακόλουθες διαπιστώσεις:
Τα Μαθηματικά στο επίκεντρο της εκπαίδευσης σε όλες τις ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες χώρες: Με την έκρηξη της ‘‘τεχνολογικής επανάστασης’’ και τη χρήση νέων υπολογιστικών μέσων, τα Μαθηματικά βρίσκονται στον πυρήνα των επιστημονικών και τεχνολογικών εξελίξεων. Για τον λόγο αυτό, τα Μαθηματικά είναι στο επίκεντρο της εκπαίδευσης σε όλες τις ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες χώρες.
Στην Ελλάδα το επίπεδο των μαθηματικών γνώσεων έπεσε δραματικά: Ωστόσο, στην Ελλάδα, το επίπεδο των μαθηματικών γνώσεων του κυρίως όγκου των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει πέσει δραματικά τα τελευταία χρόνια.
Καταλυτικά αποτελέσματα: Οι επιπτώσεις έχουν καταλυτικά αποτελέσματα σε όλα τα επιστημονικά και τεχνολογικά αντικείμενα, και κατά συνέπεια στο οικονομικό και τεχνολογικό μέλλον της χώρας.
Από το Δημοτικό ξεκινά το πρόβλημα: Το σοβαρό πρόβλημα στη διδασκαλία των Μαθηματικών ξεκινά από την 5η και 6η τάξη Δημοτικού, όπου εισάγονται θεμελιώδεις και συνάμα ιδιαίτερα απαιτητικές στη διδασκαλία έννοιες των Μαθηματικών, η κατανόηση των οποίων, εν πολλοίς, καθορίζει τη μελλοντική σχέση των μαθητών με τα Μαθηματικά.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Αλλά και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υποβαθμίζεται συνεχώς η παρεχόμενη μαθηματική παιδεία: σημαντικές μαθηματικές ενότητες έχουν περικοπεί από τη διδασκαλία ή δεν υπάγονται στην εξεταστέα ύλη των προαγωγικών ή πανελλαδικών εξετάσεων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της υποβάθμισης της Ευκλείδειας Γεωμετρίας, ενός μαθήματος που έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην ιστορία της ελληνικής και παγκόσμιας εκπαίδευσης και που, κατά κύριο λόγο, προάγει την κατανόηση της αποδεικτικής διαδικασίας και της λογικής τεκμηρίωσης, με τον μαθητή να βιώνει την εμπειρία του χώρου και της γεωμετρικής κατασκευής.
εδώ η πηγή

Βασίλης είπε...

Ανεπαρκεις φοιτητές: Η προϋπάρχουσα ποιότητα μαθηματικής εκπαίδευσης και δεξιοτήτων μεγάλης μερίδας των εισακτέων φοιτητών σε Τμήματα Μαθηματικών της χώρας είναι ανεπαρκής ως προς τις ανάγκες του αντικειμένου, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό των φοιτητών να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σπουδών τους και να “λιμνάζουν”, δημιουργώντας προβληματικές καταστάσεις εντός των Τμημάτων.
Εισάγονται υποψήφιοι με πολύ κακές επιδόσεις στα Μαθηματικά: Είναι πραγματικά οξύμωρο να εισάγονται σε Τμήματα Μαθηματικών φοιτητές με πολύ κακές επιδόσεις στα Μαθηματικά στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Δραματική μείωση μελών ΔΕΠ: Την παραπάνω κατάσταση επιδεινώνει το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια το διδακτικό προσωπικό των Τμημάτων έχει δραματικά μειωθεί, ενώ έχει αυξηθεί ο αριθμός των φοιτητών.
Εξατομικευμένη/διαδραστική εκπαίδευση: Tο υπάρχον διδακτικό προσωπικό αδυνατεί να προσφέρει εξατομικευμένη/διαδραστική εκπαίδευση όπως επιβάλλουν οι ανάγκες των φοιτητών που καλούνται να εκπαιδεύσουν, αλλά και ο σύγχρονος τρόπος παροχής πανεπιστημιακής γνώσης.
Αναλογία καθηγητών –φοιτητών: Είναι ενδεικτικό ότι κατά μέσο όρο στα Τμήματα Μαθηματικών των Ελληνικών Πανεπιστημίων η αναλογία Καθηγητών προς τους ενεργούς φοιτητές είναι 1:47.3, όταν η αντίστοιχη αναλογία στο σύνολο σχεδόν των ευρωπαϊκών χωρών κυμαίνεται από 1:9.7 έως 1:24 (στοιχεία Α.ΔΙ.Π.).
Το πρόβλημα των μετεγγραφών: Σε περιφερειακά Πανεπιστήμια, όπου η μεγάλη πλειονότητα των εισαγόμενων φοιτητών προέρχεται από περιοχές εκτός της έδρας τους και το κόστος διαβίωσης λειτουργεί ανασταλτικά, αντί να δοθούν ουσιαστικές λύσεις, επιλέγεται το σύστημα των μετεγγραφών ως μερική «λύση» του προβλήματος. Αυτό έχει ως συνέπεια να υπάρχει πρόβλημα εκροής φοιτητών από κάποια Πανεπιστήμια και συσσώρευση φοιτητών σε κάποια άλλα, με αποτέλεσμα να προκαλούνται σοβαρά προβλήματα οργάνωσης και λειτουργίας, που έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο στο παρεχόμενο ακαδημαϊκό έργο.
Οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ: Προβληματισμό δημιουργούν, επίσης, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι απόφοιτοι των Μαθηματικών Τμημάτων στη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, καθώς ο τρόπος προκήρυξης των διαγωνισμών αυτών δημιουργεί προσκόμματα στη συμμετοχή των αποφοίτων που είναι εφοδιασμένοι με τα ουσιαστικά προσόντα που απαιτούνται για τις θέσεις προκήρυξης.
Η αξία των Μαθηματικών: Όποιο σχέδιο ανάπτυξης και αν υιοθετήσει η Ελλάδα, με σκοπό την επάνοδό της σε σύγχρονη παραγωγική τροχιά, είναι προφανής ο κρίσιμος ρόλος που παίζουν τα Μαθηματικά. Η αξία των Μαθηματικών είναι διαχρονική και αφορά το παρελθόν, το παρόν και φυσικά το μέλλον (ψηφιακό ή μη). Η σημασία της γνώσης των Μαθηματικών σε ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους πέραν των Θετικών Επιστημών, όπως της Ιατρικής, των Κοινωνικών Επιστημών, των Eπιστημών Αγωγής, είναι καθοριστική.
εδώ η πηγή

Βασίλης είπε...


Προτάσεις
Η Σύνοδος θεωρεί:
1. Αναγκαίο να επανεξεταστεί η διδασκαλία των Μαθηματικών στη μέση εκπαίδευση και να υπάρξει ιδιαίτερη φροντίδα για τη διδασκαλία των Μαθηματικών της 5ης και 6ης Δημοτικού.
2. Αναγκαίο να συμπεριληφθούν τα Μαθηματικά στα εξεταζόμενα μαθήματα των πανελλαδικών για τους υποψηφίους των κλάδων της Ιατρικής, των Κοινωνικών Επιστημών, των Eπιστημών Αγωγής.
3. Η δημιουργία νέων Τμημάτων Μαθηματικών θα επιτείνει το πρόβλημα της μαζικής εισαγωγής στα Τμήματα Μαθηματικών φοιτητών που δεν έχουν και δεν μπορούν να αποκτήσουν στοιχειώδεις μαθηματικές δεξιότητες. Η δημιουργία νέων Τμημάτων Μαθηματικών πρέπει απαραίτητα να συνοδεύεται από επαρκώς τεκμηριωμένες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας που λαμβάνουν υπόψη τους τον συνολικό χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Η Σύνοδος τονίζει πως θα συνεχίσει να εργάζεται για την ανάδειξη του κομβικού ρόλου των Μαθηματικών στις σύγχρονες επιστήμες και την τεχνολογία και για την προβολή των πλεονεκτημάτων του μαθηματικού πτυχίου. Επίσης, θα εργαστεί για την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας των Τμημάτων Μαθηματικών της χώρας.
Συγκεκριμένα, σημειώνει, για την επικοινώνηση επιτυχημένων ακαδημαϊκών πρακτικών που αναπτύσσονται ανά Τμήμα και που αφορούν τα προσφερόμενα προπτυχιακά μαθήματα και τη διδασκαλία τους, τη διδασκαλία σεμιναριακών και εργαστηριακών μαθημάτων, καθώς και την προσέγγιση του μέσου φοιτητή, με σκοπό την ενεργοποίηση και την καλλιέργεια των μαθηματικών δεξιοτήτων του.
Επιπλέον, υπογραμμίζει, θα γίνει προσπάθεια για την ανάπτυξη συνεργειών ανάμεσα στα Τμήματα, θα εξεταστεί η δυνατότητα οργάνωσης κοινών προχωρημένων μεταπτυχιακών μαθημάτων με τη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, μεταπτυχιακών προγραμμάτων Erasmus Mundus, κοινών ερευνητικών προγραμμάτων, προγραμμάτων εκδηλώσεων σταδιοδρομίας κ.λπ.
Τέλος, θα γίνει συντονισμός ενεργειών για να διασφαλιστεί η δυνατότητα συμμετοχής των αποφοίτων των Τμημάτων Μαθηματικών σε ένα ευρύ φάσμα διαγωνισμών του ΑΣΕΠ και, γενικότερα, για τη διασφάλιση και εδραίωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των Τμημάτων Μαθηματικών, σύμφωνα με την ομόφωνη πρόταση που έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ήδη από το 2017».
Το πόρισμα της Συνόδου εστάλη στον υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠΠΕΘ), Κώστα Γαβρόγλου, καθώς και στον Γενικό Γραμματέα του ΥΠΠΕΘ, Ηλία Γεωργαντά.
Στη Σύνοδο συμμετείχαν οι Πρόεδροι ή οι Αντιπρόεδροι από τα Τμήματα Μαθηματικών του ΑΠΘ, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Πανεπιστημίου Αιγαίου, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Πανεπιστημίου Πατρών, ο Διευθυντής του Τομέα Μαθηματικών της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΣΕΜΦΕ-ΕΜΠ), καθώς και οι Κοσμήτορες ή εκπρόσωποι των Κοσμητόρων της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ, του Πανεπιστημίου Αιγαίου και της ΣΕΜΦΕ-ΕΜΠ.
εδώ η πηγή