«Δεν μπορώ να βρω ησυχία

που την ψυχή μου κτήμα έχει!

Δεν μπορώ στην ηρεμία!!

Διαρκώς να προχωράω πρέπει!!!»

Karl Marx....

Τρίτη, 29 Μαΐου 2012

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ_ ΜΑΗΣ 2012_ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ_ ΘΕΜΑ Δ

















 
Σχόλιο
Θέματα με επιστημονική πληρότητα
Διαβαθμισμένης δυσκολίας
Με σχεδόν πλήρη κάλυψη της ύλης
Με μεγάλη έκταση_ σχεδόν οριακή ως προς το διαθέσιμο χρόνο

Με έξυπνα ερωτήματα και στα τρία θέματα
Με πρωτοφανή πληρότητα σε σχέση με τα όλα τα υπαρξιακά θεωρήματα

Δυσκολότερα από όλα τα προηγούμενα χρόνια

Με τέτοια διάταξη των ερωτημάτων που επέτρεπαν ακόμα και σε μέτριους μαθητές να παλέψουν για αρκετές μονάδες

Θέμα Β:  με κύκλο και έλλειψη_ αναμενόμενο_  και με επιμονή στη γεωμετρική θεώρηση των μιγαδικών _ όπως επιβάλουν οι μοντέρνες απόψεις διδακτικής και μακριά από αλγεβρίστικες και «ιησουίτικες» σούπες,…
Το Θέμα Β περιείχε δύο πολύ έξυπνα ερωτήματα

Θέμα Γ : πλήρης έλεγχος των βασικών γνώσεων της ανάλυσης και εμβάθυνση στα θεωρήματα Bolzano και Rolle   
Θέμα Δ: περιείχε όλα τα βασικά Θεωρήματα του Διαφορικού Λογισμού «χτισμένα» και «κλειδωμένα» _ειδικά το Δ.1. και το Δ.4. _ γύρω από μια ωραία άσκηση_ βγαλμένη μέσα από ένα παλιό ωραίο βιβλίο,  ενός εξαίρετου συναδέλφου του κυρίου Θανάση Μαμούρη
(Αθ.Ι.Μαμούρης ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ _ ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» ΑΘΗΝΑ 1993_σελίδα 175)   

Θέματα για πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους
 ………………………………………………………….




Και κάπως έτσι φτάσαμε και φέτος ως εδώ  
Οι συνταγές φαρμακείου τελείωσαν,…
οι ασκησεολογίες,  από μπακάληδες επαίτες, αραχνιασμένων εταιρειών, κάηκαν…
τώρα φταίει η «κακιά» η ώρα, η ακυβερνησία, η υπηρεσιακή κυβέρνηση,…κ.ο.κ.    

Εμείς νοιώθουμε την ανάγκη να απευθύνουμε:

Συγχαρητήρια στην Επιτροπή,  που με τα θέματα που επέλεξε,  έδωσε τη δυνατότητα  σ’ αυτούς που με αυτοθυσία και με καθημερινή μελέτη μοχθούν, να διακριθούν και να κάνουν τη διαφορά

Ας έρθουν  τώρα οι ευρωπαίοι, που συνήθως μας κουνάνε το δάχτυλο και που δε χάνουν ευκαιρία να χλευάζουν, το εκπαιδευτικό μας σύστημα_ που όντως έχει πολλά μειονεκτήματα_ ας κοπιάσουν λοιπόν,  να εξετάσουν τους μαθητές τους σε επίπεδο λυκείου,  σε τέτοιου είδους  θέματα,…

Αυτό είναι το επίπεδο της Μαθηματικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα

Ας έρθουν, κι οι φτηνοί επαίτες_ με την κλεμμένη προβιά του «δασκάλου» _ δημόσια τρωκτικά,  γαντζωμένοι στις έμμισθες θεσούλες τους, να εξακολουθήσουν να πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες,…  και καλυπτόμενοι πίσω απ’ την αδιαφορία και τη συνενοχή των «παραγόντων» της επίσημης πολιτείας, να συνεχίζουν να αποκοιμίζουν γονείς και μαθητές, απονέμοντας βραβεία και διακρίσεις,… από σικέ διαγωνισμούς με «μιλημένα» θέματα,…
Αν η αντιποίηση αρχής είναι ποινικά κολάσιμη  πράξη, τότε
η αντιποίηση δασκάλου είναι _ εκτός από φαιδρή_ και ηθικά απαράδεκτη  
Ας κοπιάσουν «τ’ αδειανά πουκάμισα» που _ άσχετα καθώς είναι_ νομίζουν ότι «διδάσκουν» μαθηματικά, λύνοντας τάχα «στοίβες» «ασκήσεων»,  χωρίς ν’ αγγίζουν τη Μαθηματική Θεωρία _ που είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την επιτυχία σε οποιεσδήποτε εξετάσεις

Ας πάψουν να φωνασκούν οι μέτριοι _ τώρα ήρθε η ώρα να απονεμηθεί δικαιοσύνη
Όσο θόρυβο κι αν κάνουν τα ιερατεία ,…

Ξέρουν πολύ καλά ότι: οι εξετάσεις είναι ένας διαγωνισμός_ τα  απαιτητικά και δύσκολα θέματα _  με ευρεία κάλυψη της ύλης και με το χρόνο οριακά να επαρκεί _  είναι για όλους τα ίδια και έτσι αποφεύγεται η εξίσωση προς τα κάτω_ βολική για τους αδιάβαστους,  άλλα και η εξίσωση  προς τα πάνω _ βολική για τους μέτριους

Τέτοια θέματα βοηθάνε τους αποφασισμένους και διαβασμένους μαθητές, να κατακτήσουν με κόπο την κορυφή άλλα και τους μαχόμενους δασκάλους τους,  να δείξουν πως η προετοιμασία για τέτοιου είδους απαιτητικές εξετάσεις και η επιτυχία σ’ αυτές, είναι  αποτέλεσμα μακροχρόνιας _ τουλάχιστον και στις τρείς τάξεις του Λυκείου  _ βαθιάς και επίπονης δουλειάς.

Σαν ασκούμενος μαθηματικός, για 21 συνεχόμενα χρόνια, τέτοιες στιγμές,  νιώθω περήφανος για την επιστήμη που επέλεξα _ με τον οποιοδήποτε τρόπο_ να υπηρετώ  

Και σήμερα νιώθω την ανάγκη να δώσω _ για μία ακόμα φορά _ συγχαρητήρια στη Επιτροπή για την επιλογή των θεμάτων άλλα και στους Μαθητές μου,  που για μια ακόμα φορά και μέσα στη φωτιά της αυστηρής τρίωρης εξέτασης,  βρήκαν τον τρόπο να δημιουργήσουν,…

Άντε και του Χρόνου


......................................... 


Υ.Γ.1. Οι απαντήσεις _ όπως παρουσιάζονται παραπάνω _  διαφέρουν τουλάχιστον ως προς την έκταση και όχι μόνο _ από τις περισσότερες που εμφανίζονται σε διάφορα sites _ αυτό μου φαίνεται λογικό_ και θα ήταν περίεργο να μη συμβαίνει

Οι απαντήσεις αυτές, είναι γραμμένες με τέτοιο τρόπο ώστε ένας μαθητής στηριζόμενος σ’ αυτά που αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο_ να πάρει άριστα

Υ.Γ. 2. Οι Μαθητές μου δεν ήταν «άριστοι» _τουλάχιστον με την έννοια που λαμβάνει ο όρος στις σχολικές γιορτές, με τις υπουργικές βούλες_ (αυτοί οι «άριστοι» κατευθύνονται από τα ιερατεία στα συνοικιακά μπακάλικα,… όπου προσφέρεται «άρτος» ενδεδειγμένων λύσεων,  απαλλαγμένος από περιττά λίπη _ αποκλειστικές διαζεύξεις, φραγμένες συναρτήσεις, supremum, infimum, αθροίσματα Riemann και άλλα τέτοια ξεπερασμένα(;)_ νομίζουν μερικοί ότι αναπαράγοντας φτηνές λύσεις του εμπορίου,  θα κρύψουν την αυταπόδεικτη γύμνια τους)

Οι Μαθητές μου έγιναν Άριστοι μέσα στη δύνη της πιο σκληρής προετοιμασίας και στη φωτιά της τρίωρης εξέτασης

Υ.Γ.3 Και για να τελειώνουμε με τις «αριστερές» κριτικές στο εξεταστικό σύστημα,….
Το σχολείο είναι ταξικό, είναι άδικο, είναι μονομερές όπως και η κοινωνία,… διατυμπανίζει τη λογική του κέρδους, προσφέρει- υποδεικνύει το ατομικό βόλεμα, επιβραβεύει την ελιτίστικη «μοναδικότητα», διδάσκει  την ιστορία των νικητών και προτάσσει τη λογική «η επιστήμη για την επιστήμη» που έτσι οδηγεί την ίδια την επιστήμη έρμαιο στα χέρια των μονοπωλίων  και της εξουσίας τους,…
Ταυτόχρονα όμως αυτές οι εξετάσεις είναι και η μοναδική ευκαιρία που έχουν τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων,  να χτυπήσουν στα ίσια τα μοσχαναθρεμμένα φιντάνια της πλουτοκρατίας, _ άλλωστε όλοι εμείς πως κατορθώσαμε να σπουδάσουμε;,…_
για μία και μοναδική φορά, μέσα σε τρεις ώρες, έχουν τη δυνατότητα _ εφόσον διαβάζουν κι έχουν επίγνωση της θέσης τους και του ιστορικού τους ρόλου , δηλαδή εφόσον είναι Επαναστάτες Μαθητές, να «πάρουν το αίμα τους πίσω» για όλη την υπεραξία που έχουν κλέψει από τους γονείς τους και για όλη την αδικία που έχει υποστεί,  η τάξη η δικιά τους και των πατεράδων τους,
και τα Μαθηματικά,…. Όταν είναι τέτοιου επιπέδου δίνουν αυτήν τη δυνατότητα,…      



1 σχόλιο:

Sταυρούλα Κουγιουμτσιάδη είπε...

Περήφανοι είμαστε Δάσκαλε,
για τις θυσίες, τον αγώνα και την ανυποχώρητη στάση όλων σας, απέναντι στις δύσκολες απαιτήσεις τούτης της "σημαδεμένης" χρονιάς.
Μπράβο στα παλληκάρια σου!
Στις αμαζόνες σου, μπράβο!
Στα καινούρια πουλάρια που πίσω έρχονται και στην ΟΡΘΙΑ ΨΥΧΗ ΣΟΥ,
Καλή Δύναμη, ΔΑΣΚΑΛΕ!